Ferrari bevestigt Massa als racecoureur in 2006

BTCC, DTM, F1 of Alfa Romeo challenge? Dan is dit het forum om het te plaatsen.

Plaats reactie
Richard
916 Guru!
916 Guru!
Contacteer:

Ferrari bevestigt Massa als racecoureur in 2006

Bericht door Richard » di aug 02, 2005 22:34

Het team van Ferrari heeft zojuist officieel bekend gemaakt dat Felipe Massa vanaf volgend jaar de positie als twee rijder bij het team zal bekleden. Rubens Barrichello zal plaats moeten maken voor zijn landgenoot, hij zal daardoor op 16 oktober aanstaande in China zijn laatste race voor de Scuderia rijden.

Naar nu blijkt heeft Felipe Massa reeds in 2001 een contract met Ferrari gesloten waarin een optie staat dat Ferrari de Braziliaan in dienst kan nemen. Ferrari licht deze optie nu waardoor de weg vrij wordt gemaakt voor Massa om bij het team aan de slag te gaan.

“Ik ben heel erg blij en bovenal trots dat ik in 2006 bij Ferrari mag rijdenâ€￾, vertelt Massa over de verwezenlijking van zijn droom. “Het team heeft sinds dat ik mijn Formule 1-debuut maakte in 2001, altijd in mij gelooft. Ik rij op dit moment mijn derde seizoen voor Sauber en kan ook één testseizoen voor Ferrari op mijn CV zetten, dit heeft me enorm geholpen met het bereiken van wat ik nu ben. Ik ben klaar voor deze nieuwe uitdaging, dit is de mooiste kans uit mijn carrière.â€￾

Hij vervolgt: “Ik ben me echter wel bewust van de verantwoordelijkheden die nu op mijn schouders rusten. Ik kan niet wachten om deel uit te maken van een team als Ferrari en naast de beste coureur ter wereld te mogen rijden. Natuurlijk bedank ik Peter Sauber voor het vertrouwen dat hij de afgelopen drie jaar in me heeft gehad. Ik zal dan ook in de laatste zes races mijn uiterste best doen om een zo goed mogelijke resultaten voor het team te behalen.â€￾

De vertrekkende Barrichello heeft Ferrari tot op heden elk jaar dat hij actief was als coureur bij het team, het constructeurskampioenschap gebracht. Naast enkele grand prix-overwinningen heeft hij echter geen individuele prijs kunnen pakken en speelde hij immer de tweede viool achter Michael Schumacher.

Barrichello zal hoogstwaarschijnlijk zijn nieuwe zitje vinden bij het Britse team BAR. Hij wordt al enige tijd in contact gebracht met het team, waar naar alle waarschijnlijkheid Jenson Button zal verdwijnen.
bron: http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=11304

Ben erg benieuwd wat Massa er van gaat maken!

Ciao!

Richard

Afbeelding

Frits b
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky

Bericht door Frits b » wo aug 03, 2005 18:36

Hoorde weer dat Rubens b wellicht naar Midland (Jordan) met Toyota
motoren zou gaan.

Giulietta Turbo Savali 185

Avuto:
33 1.3vL, 145Qv, GTV 2.0TS, 155wb1.8TS, 166 2.5 V6, 156GTA Sportwagon, MiTo turbo Savali

Plaats reactie