Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Algemene 916 Register nieuws
Gebruikersavatar
evertvandekaa
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1848
Lid geworden op: za jan 12, 2013 21:15
Locatie: Stroe

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door evertvandekaa » ma jun 04, 2018 18:22

Tosoni schreef:
ma jun 04, 2018 16:51
Sorry, wat een onzin en pessimisme lees ik hierboven zeg... De GTV is een legendarische naam in de geschiedenis van Alfa. Daar is de 916 eigenlijk niet eens echt waardig in. De v6: te zwaar en geen GT, de TS: te weinig veloce (en te zwaar).

Nu komt er een Giulia coupe (want dat is het gewoon) die a) in de basis een heel behoorlijke GT is en b) met het top model flink Veloce is. Wat is het probleem?!? Juist in de trant van zoals een GTV hoort te zijn. Wat het kwa gewicht doet, weet niemand. Panamera concurrent? Bedoel je de Panamera waar de quattroporte mee concurreert? Onzin dus...


Maar hoezo kan er op het Giorgio platform geen elektrische aandrijving? Wie weet wat ze in petto hebben. Er kan ook awd in en er is genoeg ruimte voor een Diff achter dus dan kan er ook een electro motor in. Ik zie het probleem niet... Geef het gewoon een kans mensen.
+1


Nu,
Spider 3.0 12v
159 Ti 2.4 jtd
156 1.8 Sportwagon
GT 1.9 JTD 16v circuit project
Ex Brera 3,2 Q4
Ex 33 1.4 ie
Ex 147 19 jtd 16v m jet
Ex 156 sw 19 jtd
Ex gtv 2.0 TS

Gebruikersavatar
butt head
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 6849
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 17:37
Locatie: terborg

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door butt head » ma jun 04, 2018 20:01

Henri737 schreef:
za jun 02, 2018 10:55
Volgens mij (kan het natuurlijk helemaal fout hebben) past op het Giorgio platform geen elektrische tractie - in wat voor een vorm dan ook. Daarmee is dit platform, denk ik, niet toekomst bestendig.

Een nieuwe GTV zou licht moeten zijn met voorwiel aandrijving door een V6, van een pk of 100 met een laag specifiek verbruik. (Busso-geluid en feel) Gekoppeld aan een generator en battery-pack van een 40 kWh en twee electro-motoren op de achterwielen van 200 pk elk. Dan heb je wat!

ik zie het al helemaal voor me.
een busso v6 met een generator er aan. sta voor het stoplicht klaar voor een sprintje. drukt het gas in word de busso gestart en gelijk vol door de knieën om dat de electro motoren veel prik vragen. zullen de bomen knuffelaars leuk vinden :W
https://www.youtube.com/watch?v=tFHFxn4YCgQ


ik moet nog maar zien wat er als volgend model er uit de garage van alfa zal rollen.

er zal toch een motor meer in zitten waar je blij van word. geen heerlijke atmosferische motor maar een vervelende turbo motor waar niet meer mee te rijden is omdat ze zo hopeloos ontworpen zijn. onderin 0 koppel en een turbo gebied van 100 toeren.


spider v6 24v giallo zoë
33 1.7 ie groen
honda cb1300sa
honda cb550k4
honda c100 motorkenteken
honda cd65
honda ss50
honda zb
honda monkey r

Gebruikersavatar
Carlo
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 7592
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 22:12

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Carlo » ma jun 04, 2018 23:05

Tosoni schreef:
ma jun 04, 2018 16:51
. De v6: te zwaar en geen GT, de TS: te weinig veloce (en te zwaar).
Dat moet nou eens ophouden hoor, dat V6 Oooo zo veel zwaarder is. Het maakt echt heel weinig uit.

Dat de TS niet echt een serieuze motor is voor een auto van 1400kg is duidelijk. Dat ze beide erg zwaar zijn natuurlijk ook. 1200kg had de max moeten zijn.

(De Giulia weegt ook 1400kg)


Alfa GTV V6 Turbo '95 GT28R
Range Rover 2.4TD => 3,5 V8 '86 4drs.
Range Rover V8 4,3L '75/'91 (Laswerk 100%!)
Range Rover V8 3.5L '74 (in opslag)
Mini 1380 '81 (100PK)
Daihatsjoe Charade '98
Dodge WC62 6x6 '43 (Under Construction)

Gebruikersavatar
Tosoni
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 5821
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 01:52
Locatie: Landsmeer

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Tosoni » ma jun 04, 2018 23:15

Dan lees je hem zeer duidelijk verkeerd. De 916 is in zijn geheel te zwaar, niet alleen de v6. Verschil tussen de v6 en TS is "maar" 45 kilo en daar doel ik ook niet op.

Als Gran Turismo blinkt de 916 niet uit, en als sport auto ook niet. Blijft tenslotte een verbouwde Tipo... Maar waarom die dan wel GTV mag heten en de Giulia coupe niet snap ik gewoon niet... En laat staan voorwiel aandrijving...


Cordiali saluti, Branco.

==================

Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500

Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive

Gebruikersavatar
butt head
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 6849
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 17:37
Locatie: terborg

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door butt head » ma jun 04, 2018 23:33

Tosoni schreef:
ma jun 04, 2018 23:15
Dan lees je hem zeer duidelijk verkeerd. De 916 is in zijn geheel te zwaar, niet alleen de v6. Verschil tussen de v6 en TS is "maar" 45 kilo en daar doel ik ook niet op.

Als Gran Turismo blinkt de 916 niet uit, en als sport auto ook niet. Blijft tenslotte een verbouwde Tipo... Maar waarom die dan wel GTV mag heten en de Giulia coupe niet snap ik gewoon niet... En laat staan voorwiel aandrijving...
brera????

maar die tipo is wel weer afgekeken van de integrale werd me laatst in gefluisterd


spider v6 24v giallo zoë
33 1.7 ie groen
honda cb1300sa
honda cb550k4
honda c100 motorkenteken
honda cd65
honda ss50
honda zb
honda monkey r

Gebruikersavatar
Tosoni
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 5821
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 01:52
Locatie: Landsmeer

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Tosoni » ma jun 04, 2018 23:34

Brera is nooit GTV genoemd...


Cordiali saluti, Branco.

==================

Voor de fun:
2001 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v - GTV348
1997 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v Trackday - GTV500

Daily:
2009 Alfa Romeo MiTo 1.4TB 155pk Distinctive

Gebruikersavatar
Henri737
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 460
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 23:12
Locatie: Ravenswaaij

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Henri737 » wo jun 06, 2018 07:12

Leeft wel wat FCA gaat doen met Alfa Romeo.....

Ik rijd, naast mijn GTV ook een Fiat 500e, vol elektrisch, geimporteerd uit CA, USA. Een fantastische auto: gaat als een sportwagen (zonder de emotie) en heeft (door het accupakket) de wegligging van een cart. FCA heeft altijd geroepen: don't buy: we loose $ 8000,00 on every sold car! De investering in het platform is inmens geweest om het accupakket en de motor+computers onderdak te verlenen en de extra tractie goed te kunnen verwerken.

FCA wil van een jaarproductie van 170.000 naar 400.000 Alfa's...

Wat zouden jullie kopen als sport-gebruiks auto? Hoeveel van jullie hebben al een Giulia Quadrafolio aangeschaft? De MITO gaat uit de Alfa line-up: die is toch wel heel succesvol geweest in aantallen (ondanks het Fiat-platvorm).

Maar zoals met alles: we gaan het zien. Ik hoop op een toekomst bestendige Alfa van uitstekende kwaliteit en hoogwaardig interieur met een echt Alfa-karakter én betaalbaar. Zoals de Giulia GTV's uit de zeventiger jaren, zeg maar.

En Alfa in de F1: wie koopt daar nu 1 auto meer door.....tenzij je Ferrari heet...

groet,
Henri


Alfa Romeo 156 Crosswagon vervangen voor een BMW X3.
Alfa Romeo 147 JTD, kon het niet laten...ingeruild voor Fiat 500e -> into the future!

JimBo
916 Guru!
916 Guru!
Berichten: 637
Lid geworden op: di dec 22, 2009 14:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door JimBo » wo jun 06, 2018 11:47

Huidige voorstel lijkt gewoon een Giulia Coupe (a la BMW 4-serie). Wel te verklaren en wellicht ook heel logisch (kostentechnisch), maar dat is geen GTV in mijn beleving... GTV mag wel wat specialer zijn, ander onderstel, andere motorisering, twee-zitter (?), andere looks, ander dashboard, etcetera... Net als vroeger de Alfetta en de GTV bijvoorbeeld.


GTV 3.0 V6 Edizione Sportiva (2003)

Ex.:
GTV 3.0 V6 Edizione Sportiva (2001)
164 2.0 TS Super (1994)
145 1.4 Junior (1999)
146 1.4 Junior (1998)

Gebruikersavatar
Erwin83
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1714
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 11:37
Locatie: Malden

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Erwin83 » wo jun 06, 2018 12:17

Inderdaad, altijd dat pessimisme. Gadver. Alfisti zijn soms maar een rare groep mensen. Het lijkt wel alsof Alfa's ineens van afschuwelijk naar fantastisch gaan als ze de 10 jaar gepasseerd zijn (of odner de 10.000 euro waardegrens gedoken zijn?).
Henri737 schreef:
za jun 02, 2018 10:55
Volgens mij (kan het natuurlijk helemaal fout hebben) past op het Giorgio platform geen elektrische tractie - in wat voor een vorm dan ook. Daarmee is dit platform, denk ik, niet toekomst bestendig.

Een nieuwe GTV zou licht moeten zijn met voorwiel aandrijving door een V6, van een pk of 100 met een laag specifiek verbruik. (Busso-geluid en feel) Gekoppeld aan een generator en battery-pack van een 40 kWh en twee electro-motoren op de achterwielen van 200 pk elk. Dan heb je wat!
Het is al lang gepubliceerd dat er in het Giorgio platform plek is voor een elektrificatie. Schijnbaar staan er hybride varianten van zowel de Giulia als de Stelvio op de rol voor de lifecycle update (facelift).

Als je de presentatie erop naleest wordt de GTV (of de 8C, ik mis even de tijd om het terug te zoeken) een hybride met naar verluid de V6 turbo van de Q, en een extra elektrificatie om tot die>600pk te komen.

butt head schreef:
ma jun 04, 2018 20:01

er zal toch een motor meer in zitten waar je blij van word. geen heerlijke atmosferische motor maar een vervelende turbo motor waar niet meer mee te rijden is omdat ze zo hopeloos ontworpen zijn. onderin 0 koppel en een turbo gebied van 100 toeren.
Wat een onzin. Je kunt moderne turbomotoren van veel dingen betichten, zoals emotieloos, lelijk geluid, niet zo zuinig als beloofd, toerenbegrenser al bij lagere toeren dan een NA variant, etc. etc. Maar als je ooit in een moderne turbo motor hebt gereden, zoals die in de Giulia, dan weet je dat die qua koppel en vermogen afgifte aan alle kanten superieur zijn aan het motorblok dat ze aflossen. Koppel al vanaf praktisch stationair, en lineair tot aan de rode lijn. Zeker in de dagelijkse praktijk, waarbij je niet de hele tijd 5000+ rpm maakt, ben je dus altijd sneller.

Dat neemt, nogmaals, niet weg dat een NA motor je zinnen waarschijnlijk meer prikkelt, maar jouw claim "hopeloos ontworpen" en "onderin 0 koppel en een turbo gebied van 100 toeren" stamt uit de oertijd.


Nu een Giulia en een 147-II uit 2007
Ex: Spider 080, 147 JTDm, Sprint QV, 75 1.8ie / 1.8L, 33 1.7ie

Shit doesn't just happen, it is created by an asshole

Gebruikersavatar
butt head
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 6849
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 17:37
Locatie: terborg

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door butt head » wo jun 06, 2018 16:44

Erwin83 schreef:
wo jun 06, 2018 12:17
butt head schreef:
ma jun 04, 2018 20:01

er zal toch een motor meer in zitten waar je blij van word. geen heerlijke atmosferische motor maar een vervelende turbo motor waar niet meer mee te rijden is omdat ze zo hopeloos ontworpen zijn. onderin 0 koppel en een turbo gebied van 100 toeren.
Wat een onzin. Je kunt moderne turbomotoren van veel dingen betichten, zoals emotieloos, lelijk geluid, niet zo zuinig als beloofd, toerenbegrenser al bij lagere toeren dan een NA variant, etc. etc. Maar als je ooit in een moderne turbo motor hebt gereden, zoals die in de Giulia, dan weet je dat die qua koppel en vermogen afgifte aan alle kanten superieur zijn aan het motorblok dat ze aflossen. Koppel al vanaf praktisch stationair, en lineair tot aan de rode lijn. Zeker in de dagelijkse praktijk, waarbij je niet de hele tijd 5000+ rpm maakt, ben je dus altijd sneller.

Dat neemt, nogmaals, niet weg dat een NA motor je zinnen waarschijnlijk meer prikkelt, maar jouw claim "hopeloos ontworpen" en "onderin 0 koppel en een turbo gebied van 100 toeren" stamt uit de oertijd.

Dan zal het hopeloos onderworpen zijn en ik moet zeggen ik ben blij dat ik wienig moderne auto's heb gereden.
Een mito 1.4multiair ding wil je een auto in halen moet je terug naar de 3de versnelling voor je het idee krijgt er leeft toch nog iets.
Ford mondeo 2.0 diesel 2014, rij je rustig voor een kruising om te kijken of er iets aan komt zit laag in de toeren naar nou niet dat je zegt dat zou bij een diesel te laag moeten zijn. Laat de koppeling op komen en de motor slaat af. Ik weet niet hoor maar mijn 1.4 33 kan je nog op de koppeling laten wegrijden in de 2 de versnelling.

Maar geld voor zo'n nieuwe moderne auto heb ik niet dus als ik is bij jou in mag stappen wil ik wel eens kijken of ik er anders over kan denken.


spider v6 24v giallo zoë
33 1.7 ie groen
honda cb1300sa
honda cb550k4
honda c100 motorkenteken
honda cd65
honda ss50
honda zb
honda monkey r

Gebruikersavatar
Henri737
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 460
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 23:12
Locatie: Ravenswaaij

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Henri737 » do jun 07, 2018 07:47

Voor de hybride en elektrische varianten: daar komt het plaatje "Maserati" op.

Henri


Alfa Romeo 156 Crosswagon vervangen voor een BMW X3.
Alfa Romeo 147 JTD, kon het niet laten...ingeruild voor Fiat 500e -> into the future!

Gebruikersavatar
Erwin83
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1714
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 11:37
Locatie: Malden

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Erwin83 » do jun 07, 2018 11:03

Henri737 schreef:
do jun 07, 2018 07:47
Voor de hybride en elektrische varianten: daar komt het plaatje "Maserati" op.

Henri
https://www.fcagroup.com/capitalmarkets ... 0Brand.pdf

Nee hoor. Pagina 35 en 39. Alle modellen komen beschikbaar met een deels geëlectrificeerde aandrijflijn, Mild-Hybrid, Full-Hybrid en Plug-in.

En zowel de geplande 8C als de GTV worden geëlectrificeerde sportauto's, beide met een afwijkend concept (E-boost op de Q motor voor de GTV, en bij de 8C een middenmotor voor de RWD en een elektromotor voor de vooras).

Dit is ook gewoon de norm in de industrie nu. Helaas, want ik heb helemaal niks met batterij auto's en hun enorme gewicht, maar FCA doet "gewoon" mee aan deze trends.


Nu een Giulia en een 147-II uit 2007
Ex: Spider 080, 147 JTDm, Sprint QV, 75 1.8ie / 1.8L, 33 1.7ie

Shit doesn't just happen, it is created by an asshole

Gebruikersavatar
Erwin83
Alfa 916 Junky
Alfa 916 Junky
Berichten: 1714
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 11:37
Locatie: Malden

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Erwin83 » do jun 07, 2018 11:07

maseralfa.png


Nu een Giulia en een 147-II uit 2007
Ex: Spider 080, 147 JTDm, Sprint QV, 75 1.8ie / 1.8L, 33 1.7ie

Shit doesn't just happen, it is created by an asshole

Gebruikersavatar
Henri737
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 460
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 23:12
Locatie: Ravenswaaij

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Henri737 » do jun 07, 2018 11:37

Die had ik nog niet gezien! Dat is mooi want zonder elektrificatie is het gewoon exit. Ik rijd een 500e en dat ding is gewoon top. Nu nog in de line-up een Mito-maat sportwagen, licht van gewicht liefst mét e-drive.

Henri


Alfa Romeo 156 Crosswagon vervangen voor een BMW X3.
Alfa Romeo 147 JTD, kon het niet laten...ingeruild voor Fiat 500e -> into the future!

Gebruikersavatar
Henri737
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 460
Lid geworden op: wo jul 30, 2014 23:12
Locatie: Ravenswaaij

Re: Alfa spreekt over de toekomst... èn van een Spider/GTV!

Bericht door Henri737 » do jun 07, 2018 11:38

Heb een herontworpen 4C gezien met een top-interieur......mooi!


Alfa Romeo 156 Crosswagon vervangen voor een BMW X3.
Alfa Romeo 147 JTD, kon het niet laten...ingeruild voor Fiat 500e -> into the future!

Plaats reactie